Mullen ?i iSense Solutions au realizat un nou studiu sub umbrela Bold by Lowe Group, �n care au analizat aportul pe care �l are calitatea execu?iei �n comunicarea cu consumatorii. Au f?cut aceast? analiz? printr-o cercetare care a �mbinat instrumentele clasice de research cu tehnici inovatoare, precum eye-tracking, EEG ?i m?surarea emo?iilor.
Rezultatele studiului vin �n ajutorul brandurilor cu o serie de concluzii valoroase �n urma analizei r?spunsurilor date de participan?ii la interviuri ?i ofer? o perspectiv? a consumatorului asupra modului �n care reclamele �?i �ndeplinesc cu adev?rat obiectivul.
�Credem c? e esen?ial pentru clien?i s? nu aleag? un concept de comunicare bazat doar pe felul �n care sun? ideea pe h�rtie, �n mediul ei abstract. Uneori execu?ia ?i felul �n care se desf??oar? ea sunt la fel de importane ca �big idea�. Nara?iunea brandului poate rezolva problema de business mai clar ?i mai direct dec�t conceptul �stand alone�, care de multe ori tr?ie?te �n laborator, sub un clopot de sticl?, pe un slide de .ppt. Oric�t de original ar suna, un concept care nu deschide (?i ?ine) u?a pentru ca execu?ia s? intre �n camer? r?m�ne un exerci?iu arid. Ideea ?i execu?ia trebuie s? tr?iasc? ?i s? loveasc? �mpreun?, �n combo, ?i ar trebui s? primeasc? aceea?i aten?ie ?i din partea clien?ilor, ?i din partea agen?iilor. E destul de evident c? mul?i consumatori reac?ioneaz? la detalii execu?ionale delicioase ?i mai pu?in la Graalul pe care �l caut? echipele de crea?ie: ideea care nu-s-a-mai-f?cut� spun Silviu Antohe ?i Mihai Costache, Group Creative Directors, Mullen.
�Pentru a identifica cele mai eficiente reclame, am folosit instrumente care pot m?sura modul �n care reac?ioneaz?, ceea ce simt ?i v?d consumatorii. Tool-ul EEG indic? modul �n care oamenii reac?ioneaz? la anumi?i stimuli ?i c�t de mult le treze?te interesul o reclam?. Instrumentele de eye-tracking ne spun ce v?d consumatorii pe ecran ?i, cel mai important, ceea ce nu v?d. Astfel, am putut ob?ine insight-uri esen?iale ce pot fi aplicate �n execu?ia unei reclame� adaug? Iulia Dr?gu?in, Qualitative Researcher, ?i Andrei Elv?deanu, Client Service Manager iSense Solutions.
Rom�nii acord? mai mult? aten?ie brandurilor mari ?i reclamelor �n care sunt prezente produse din categorii uzuale, folosite des. �n cazul brandurilor mari, consacrate, reclamele cu o execu?ie slab? pot fi trecute mai u?or cu vederea. Pentru brandurile la �nceput de drum, conteaz? mult mai mult ca �n comunicare sa fie creative ?i �ndr?zne?e, pentru a maximiza efortul de awareness.
O structur? narativ? clar? a spotului TV contribuie cu succes la transmiterea mesajului. Totodat?, aceasta ajut? la memorarea reclamei, �n timp ce asigur? c? pozi?ionarea brandului este clar �n?eleas? de consumator. Dac? brandul este integrat cu succes �n ac?iunea spotului ?i rezolv? o anumit? tensiune, impactul este mult mai mare. E important ca povestea s? respire, ?i aib? un ritm pe care consumatorii s? �l poat? urm?ri.
Reclamele care st�rnesc curiozitatea �n momentul vizion?rii livreaz? cu succes emo?ii puternice dac? momentul emo?ionant capteaz? aten?ia prin elemente nea?teptate, cum sunt presta?ia actorilor sau scenariul bine realizat.
Totodat?, o execu?ie bun? a reclamei � de la o coloan? sonor? cu impact, p�n? la replicile actorilor – poate cre?te performan?a reclamei �n r�ndul audien?ei. Mai mult, o execu?ie bun? poate adresa direct obiectivele de business. Nu �n ultimul r�nd, o execu?ie bun? atrage aten?ia ?i st�rne?te emo?iile scontate. Elementele de execu?ie excep?ionale surprind audien?a ?i reprezint? cheia pentru a le atrage aten?ia. Alegerea cu grij? a momentelor cu impact mai mare �n poveste genereaz? emo?ie ?i brand affinity.
Ca metodologie, studiul a cuprins o parte de cercetare cantitativ?, online, cu 600 de persoane din mediul urban, cu v�rsta �ntre 18 ?i 49 de ani, ?i o parte de cercetare calitativ?, 10 interviuri fiind realizate cu ajutorul iSense NeuroLab Tools.
###
Despre Mullen
De 26 de ani �n Rom�nia, Mullen este o agen?ie de crea?ie, marketing ?i brand strategy care �?i propune s? �?i p?streze mentalitatea de creativitate antreprenorial? ?i spiritul dinamic. Agen?ia se pozi?ioneaz? ca challenger al modului de operare tradi?ional �n procesul de crea?ie ?i adopt? un model de lucru bazat pe integrare ?i perspectiv? holistic? asupra comunic?rii.
Produsul creativ semnat Mullen este g�ndit mai degrab? ca o solu?ie de business ?i nu doar de comunicare �n parteneriatul cu clien?ii, prin g�ndire creativ?, inova?ie media ?i un customer journey care diferen?iaz? brandul clien?ilor no?tri �n peisajul intens competi?ional.
Mullen face parte din re?eaua global? MullenLowe, una dintre cele mai mari re?ele de comunicare la nivel mondial, cu peste 90 de agen?ii �n America, EMEA si APAC, unul dintre holdingurile Interpublic Group of Companies. �n Rom�nia, agen?ia face parte din Lowe Group, unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare de pe pia??, din care mai fac parte Initiative (media), Golin (rela?ii publice), Profero (crea?ie ?i productie publicitar? digital?), Medic One (comunicare �n domeniul medical ?i farmaceutic) ?i BPN (media).
Pentru mai multe informa?ii, vizita?i romania.mullenlowe.com, pagina de LinkedIn MullenLowe Rom�nia sau pagina de Facebook Mullen.
Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company folose?te cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din Rom�nia. Compania a fost fondat? de Traian N?stase ?i Andrei C�nda, speciali?ti cu peste 14 ani de experien?? �n domeniul cercet?rii de pia?? ?i cu o expertiz? academic? solid?, fiind doctori �n Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informa?ii pute?i g?si pe www.isensesolutions.ro ?i www.researchromania.ro.
Despre Bold by Lowe Group
Bold by Lowe Group este o ini?iativ? curajoas? a grupului Lowe menit? s? aduc? ceva nou �n industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente ?i studii realizate �n parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente ?i relevante informa?ii ?i tendin?e din domenii cheie din Rom�nia, ajut�nd astfel brandurile s? se pozi?ioneze ?i s? v�nd? mai bine.