Bucure?ti, 25 septembrie 2017
Golin Rom�nia a analizat cum sunt percepute brandurile de c?tre consumatorii rom�ni ?i ce tip de informa?ii sunt relevante pentru ei, �ntr-un studiu realizat la nivel na?ional al?turi de compania de research�iSense Solutions. Concluziile cercet?rii construiesc un tablou �n care consumatorii, interesa?i mai ales de mesaje utile ?i practice ?i de domenii precum s?n?tate sau economie, se informeaz? �n special de la televizor ?i de pe re?elele sociale. �ntr-un astfel de context, brandurile, de la care rom�nii a?teapt? s? fie �n special de �ncredere ?i transparente, sunt apreciate mai degrab? pentru popularitate sau prestigiu.
�Dac? oamenii nu acord? aten?ie brandului t?u, atunci �l ignor? ?i nimic altceva nu mai poate repara asta. Dar pentru a determina pe cineva s? te asculte ?i s? ac?ioneze, e nevoie �n primul r�nd s? fii relevant pentru el. Relevan?a este cea mai important? metod? de ascultare activ? a vocii consumatorilor. Astfel,�BrandRelevance, setul de instumente strategice create de Golin, func?ioneaz? ca o piatr? de temelie �n construirea strategiilor de comunicare, campaniilor consumer ?i corporate, mesajelor cheie, proiectelor cu influen?atori etc.�, spune Irina Roncea, Deputy Managing Director, Golin.
Potrivit studiului��Relevan?a brandurilor. Ce conteaz? cu adev?rat pentru consumatori�, mesajele � pentru a atrage aten?ia � trebuie s? fie �n primul r�nd utile/practice (69%), informative (56%) sau amuzante/distractive (35%). Mai pu?ini rom�ni sunt interesa?i de informa?iile inspira?ionale (19%), surprinz?toare (18%), populare / la mod? (10%) sau ?ocante (7%).
�n ceea ce prive?te sursele de informare preferate de rom�ni, topul este condus de TV ?i re?elele sociale, urmate de site-urile de ?tiri, site-urile companiilor ?i abia apoi de familie, prieteni sau colegi�(word of mouth).
�Se confirm? ?i �n Rom�nia trendul global��screens take over people�, televiziunea ?i internetul fiind mai importante pentru consumatori dec�t oamenii din jur atunci c�nd caut? informa?ii. Totu?i, dup? TV ?i re?elele sociale, care domin? clar preferin?ele rom�nilor, exist? unele diferen?e �ntre urban ?i rural ?i chiar �ntre sexe. Astfel, consumatorii din mediul rural se informeaz? de la familie, prieteni ?i cuno?tin?e mai mult dec�t de pe site-uri. �n acela?i timp, femeile apeleaz? mai mult dec�t b?rba?ii la��word of mouth�, tendin?? similar? ?i la nivel global�,�afirm? Andrei C�nda, Managing Partner, iSense Solutions.
�n 2017, rom�nii au acordat aten?ie �n special informa?iilor din domeniile s?n?tate (66%), economie (64%), celor despre diverse produse achizi?ionate (59%), familie/prieteni (59%), DYI / video-uri / re?ete culinare etc. (57%). �n schimb, la nivel global, consumatorii au fost mai interesa?i de informa?iile referitoare la politic? (59%), divertisment (57%), de ?tirile despre vedete (55%) sau din domeniul economiei (49%).
De asemenea, studiul arat? c? anul viitor vor fi mai relevante pentru rom�ni informa?iile din domeniile ?tiin?? ?i tehnologie (51%), s?n?tate (50%) ?i din cel financiar (45%), �n timp ce ?tirile despre vedete vor sc?dea �n relevan??.
Folosind un tool creat de re?eaua Golin care urm?re?te 15 dimensiuni de construire a relevan?ei[1], Golin Rom�nia ?i iSense Solutions au analizat trei categorii de consum care influen?eaz? zilnic vie?ile rom�nilor: energie, tehnologie ?i cafea & ciocolat?.
�n�categoria energie,�rom�nii sunt de p?rere c? brandul ideal ar trebui s? fie de �ncredere, eficace ?i transparent, �ns? principalele branduri din aceast? industrie sunt percepute mai degrab? ca fiind populare, eficace ?i esen?iale.
Rezultatele sunt similare �n�categoria tehnologie, �n care un brand ideal ar trebui s? fie de �ncredere, eficace, modern, inovator ?i transparent, �ns? principalele branduri din industrie puncteaz? mai mult la capitolele popularitate, prestigiu, modern.
Situa?ia este mai echilibrat? �n�categoria�micilor pl?ceri ale vie?ii.�Rom�nii consider? c? brandul ideal de cafea sau de ciocolat? trebuie s? fie �n primul r�nd popular, autentic ?i prietenos, iar principalele branduri se apropie de aceste a?tept?ri, fiind percepute ca populare, autentice ?i de prestigiu.
Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions �n exclusivitate pentru Golin ?i a inclus o etap? calitativ? (interviuri etnografice), precum ?i o etap? cantitativ? pe un e?antion de 500 de responden?i, utilizatori de internet din mediul urban ?i rural, cu v�rsta 18-65 de ani. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, �n luna august 2017, ?i sunt reprezentative la nivel na?ional. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/- 4,38%, la un nivel de �ncredere de 95%.
Despre Golin Rom�nia
Golin este singura agen?ie de PR din Rom�nia care a c�?tigat, pentru trei ani la r�nd,�titlul de�Agen?ia #1��n topul Biz PR Awards. De asemenea, este singura agen?ie din Rom�nia care a c�?tigat, �n acela?i an, locul 1 �n cele mai importante competi?ii ale industriei:�Agen?ia Anului��n cadrul galei Romanian PR Award 2014,��Agen?ia #1��n topul Biz PR Awards 2014 ?i #1 �n preferin?ele bloggerilor rom�ni. Golin a fost de dou? ori Agen?ia Anului la Romanian PR Award � �n 2010 ?i 2014.
Golin Rom�nia este afiliat? la una dintre cele mai valoroase re?ele interna?ionale de PR, Golin Worldwide. Acesta este primul birou din Europa Central? ?i de Est al companiei americane care de?ine �n total peste 50 de birouri �n America, EMEA si APAC.
Golin Rom�nia este membr? a grupului de companii din care mai fac parte MullenLowe (advertising), Profero (digital), Initiative (media), BPN (media) ?i Medic One (comunicare �n domeniul medical ?i farmaceutic) ?i este multiplu premiat? ?i finalist? la festivaluri locale ?i interna?ionale precum ADC*RO, Cristal Festival, CSR Awards, European Excellence Awards, IPRA Awards, PR Award Romania, Sabre Awards, Webstock.
Pentru mai multe informa?ii vizita?i�https://golin.ro�sau pagina de Facebook�Golin Romania.
Despre�iSense Solutions
iSense Solutions�� The Modern Consumer Company folose?te cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din Rom�nia ?i ofer? servicii integrate de marketing: cercetare, consultan?? �n marketing si comunicare, digital ?i v�nz?ri. Compania a fost fondat? de��Traian N?stase�?i�Andrei C�nda, speciali?ti cu peste 12 ani de experien?? �n domeniul cercet?rii de pia?? ?i cu o expertiz? academic? solid?, fiind doctori �n Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informa?ii pute?i g?si pe�www.isensesolutions.ro�?i www.researchromania.ro.
Despre Bold by Lowe Group
Bold by Lowe Group este o ini?iativ? curajoas? a grupului Lowe menit? s? aduc? ceva nou �n industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente ?i studii realizate �n parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente ?i relevante informa?ii ?i tendin?e din domenii cheie din Rom�nia, ajut�nd astfel brandurile s? se pozi?ioneze ?i s? v�nd? mai bine.
Despre Grupul Lowe Rom�nia
De peste 20 de ani pe pia?a local?, Lowe este unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare prezente �n Rom�nia, oferind servicii �n �ntregul spectru al comunic?rilor de marketing. Din grup fac parte �n prezent urm?toarele agen?ii: MullenLowe (crea?ie ?i produc?ie publicitar?), Initiative (media), Golin (rela?ii publice), Profero (crea?ie ?i productie publicitar? digital?), Medic One (comunicare �n domeniul medical ?i farmaceutic) ?i BPN (media).
[1]�Cele 15 dimensiuni de construire a relevan?ei unui brand sunt: de �ncredere, eficace, transparent, inovator, esen?ial, modern/actual, popular, prietenos, prestigios, autentic, filantropic, influent, distinctiv, provocator, distractiv.
You must be logged in to post a comment.