Chiar dac? este al doilea Pa?te cu restric?ii de distan?are fizica ?i alte reguli impuse din cauza pandemiei, rom�nii din mediul urban p?streaz? �n continuare tradi?iile ?i �ncearc? s? �?i ofere mici bucurii, arat? un studiu desfa?urat de c?tre agen?ia de cercetare de pia?a, iSense Solutions �n perioada 20-22 aprilie, reprezentativ pentru mediul urban. 78% planuiesc s? petreac? Pa?tele acas? la ei, cu familia restr�ns?, iar 13% tot acas?, cu rudele. Aproximativ 9% au �n plan concedii la munte, mare sau �n alte locuri.
Pentru 35% dintre ace?tia, cel mai important obicei este s? petreac? aceast? perioad? cu familia ?i s? fie �mpreun?, urmat de tradi?ia vopsirii ou?lor(17%) ?i participarea la slujba de �nviere (15%). Cei care vor merge la slujba de �nviere au declarat c? vor respecta distan?area fizic? ?i vor �ncerca s? evite locurile aglomerate, iar o parte nu vor sta toat? noaptea la slujba (a?a cum o f?ceau �n anii trecu?i).
C�nd vine vorba despre cump?r?turi, rom�nii din mediul urban au alocat un buget at�t pentru masa de Pa?te, c�t ?i pentru cadouri. 27% dintre ace?tia au �nceput s? fac? aprovizionarea cu o s?pt?m�n? �nainte de S?pt?m�na Mare, l?s�nd doar anumite cump?r?turi aproape de Pa?te. P�n? la 300 de lei este bugetul alocat cump?r?turilor de mancare �n perioada s?rb?torilor pascale pentru 30% dintre rom�nii din mediul urban, respectiv �ntre 300 ?i 500 de lei pentru 34%, iar restul de 36% au �n plan s? cheltuiasc? peste 500 de lei.
�n ceea ce prive?te locul de unde �?i fac cump?r?turile, pe primul loc sunt hipermrketurile, �n r�ndul c?rora magazinele Lidl, Kaufland ?i Carrefour sunt primele op?iuni, �n timp ce 24% dintre rom�nii din mediul urban au declarat c? �?i fac aprovizionarea ?i din pia??.
?i pentru c? vorbim despre p?strarea ?i respectarea unor tradi?ii ?i obiceiuri, precum ?i despre activit??ile premerg?toare s?rb?torilor pascale, 40% dintre ei au declarat c? au �nceput deja s? fac? cura?enia de Pa?te. Pentru preg?tirea mesei, rom�nii din mediul urban, declar? c? au �n meniu preparate tradi?ionale. �n topul preferin?elor se afl? ou?le rosii (79%), cozonac (50%), urmate de o serie de preparate men?ionate de aproximativ c�te un sfert dintre ace?tia� salata bouef, friptura de miel, drob de miel, sarmale, pasc?. S?rb?torile pascale �nseamn? miros de cozonac ?i ou? rosii, de aceea, 43% dintre rom�nii din mediul urban vor preg?ti cozonacii acas?, 24% vor cump?ra, iar pentru 17% ace?tia vor fi preg?ti?i de altcineva din familie. Printre pr?jiturile care se vor reg?si �n meniu, sunt men?ionate Tiramissu, Pr?jitura cu fructe de p?dure ?i iaurt.
Tot c�nd vorbim despre tradi?ii ?i obiceiuri, rom�nii din mediul urban, au declarat c? vor oferi cadouri ?i vor primi la r�ndul lor, de la cei dragi. Astfel c?, aproximativ jumatate dintre ei vor preg?ti cadouri familiei ?i apropia?ilor. Pentru trei sferturi dintre ace?tia �Iepura?ul de Pa?te� vine cu un buget de cel mult 500 lei pentru cump?rarea cadourilor.
Datele provin din 2 studii: studiul Omnibus iSense Solutions, realizat �n perioada 20-22 aprilie, pe un e?antion de 500 de responden?i 18-65 de ani, din mediul urban, utilizatori de Internet ?i din comunitatea online iSense Modern Consumers – comunitate ce cuprinde 50 de persoane cu v�rsta �ntre 18 ?i 55 de ani, din mediul urban, datele fiind culese �n decursul lunii aprilie 2021.