Digitalizarea serviciilor bancare oferite clien?ilor din Rom�nia a cunoscut o accelerare important? odat? cu declan?area pandemiei de coronavirus. Astfel, circa dou? treimi (65%) dintre rom�nii din mediul urban, cu acces la internet, declar? c? folosesc cel pu?in o aplica?ie de mobile banking. Datele fac parte din studiul sindicalizat BRIT (Business & Retail Inovation Tracker) despre pia?a de banking, realizat de iSense Solutions, reprezentativ pentru popula?ia urban? cu acces la internet, cu v�rsta �ntre 18 ?i 65 de ani.
Procentul celor care folosesc aplica?ii mobile de internet banking precum George, BT24 Mobile Banking sau ING Homebank este semnificativ mai mare �n r�ndul tinerilor (75% pentru cei cu v�rste �ntre 18-29 de ani). Totu?i, gradul de adop?ie al aplica?iilor mobile este mai degrab? generalizat, penetr�nd ?i segmente mai mature (59% la cei �ntre 46-65 de ani).
Gradul de utilizare al aplica?iilor de mobile banking este mai mare �n Bucure?ti (77%) ?i zona de sud-est a ??rii (74%), precum ?i la persoanele cu venituri mari (74%). La polul opus, cele mai mici rate de adop?ie ale aplica?iilor de mobile banking se �nt�lnesc �n regiunile de nord-est, Muntenia ?i nord-vest (56%).
Num?rul mai mare de opera?iuni bancare online din timpul epidemiei a solicitat infrastructura electronic? a b?ncilor, �ns? majoritatea clien?ilor (78%) nu au semnalat nicio problem? �n rela?ia cu b?ncile cu care lucreaz? de obicei. Doar 5% declar? c? au �nt�mpinat probleme punctual cu aplica?iile de mobile banking.
�n plus, recomand?rile de distan?are fizic? din timpul epidemiei ?i-au pus amprenta ?i pe comportamentul de pl??i al rom�nilor: 70% dintre rom�nii din mediul urban, cu acces la internet, declar? c? folosesc carduri contactless. �n ceea ce prive?te plata cu telefonul, 31% declar? c? fac pl??i cu telefonul folosind o aplica?ie de tip portofel electronic. Procentul celor care fac pl??i cu telefonul este mai mare �n r�ndul tinerilor cu v�rsta cuprins? �ntre 18 ?i 29 de ani (39%).
“�n mod tradi?ional, b?ncile sunt asociate cu atribute precum �ncredere sau stabilitate, �ns? orice prilej de a promova inova?ii se traduce �n poten?ial de cre?tere. �n noul context provocat de epidemia de COVID-19 este esen?ial? utilizarea unor instrumente moderne care s? elimine barierele fizice dintre clien?i ?i banc?. Fie c? vorbim de o simpl? aplica?ie de internet banking, sau de creditare online, clien?ii vor c?uta acele b?nci care le fac via?a mai u?oar?”, afirm? Andrei Elv?deanu, Head of Market Strategy, iSense Solutions.
Datele prezentate mai sus au fost culese �n perioada 22-26 iunie 2020 ?i fac parte din studiul BRIT (Business & Retail Innovation Tracker), realizat pe un e?antion format din consumatori ?i companii. E?antionul de consumatori include 800 de persoane, reprezentativ la nivel urban pentru popula?ia 18-65 ani cu acces la internet, popula?ie bancarizat? (grad de eroare +-4%). E?antionul de business cuprinde 200 de companii, reprezentativ pe m?rime de companie �n func?ie de num?rul de angaja?i.
Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company folose?te cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din Rom�nia. Compania a fost fondat? de Traian N?stase ?i Andrei C�nda, speciali?ti cu peste 15 ani de experien?? �n domeniul cercet?rii de pia?? ?i cu o expertiz? academic? solid?, fiind doctori �n Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informa?ii pute?i g?si pe www.isensesolutions.ro ?i www.researchromania.ro.
You must be logged in to post a comment.