Dou? treimi dintre rom�ni au declarat c? ?i-ar dori mai multe b?nci digitalizate �n Rom�nia, conform unui studiu iSense Solutions desf??urat �n luna iunie a acestui an, pe utilizatorii de internet din mediul urban. Studiul, lansat pentru a cerceta deschiderea rom�nilor �n leg?tur? cu servicii moderne de banking, a investigat ?i care este notorietatea ?i rata de adop?ie a Revolut, un serviciu bancar digital lansat �n Rom�nia anul acesta.
Rezultatele studiului arat? c? 11% dintre rom�ni au auzit de Revolut. Dintre rom�nii care folosesc Revolut, cei mai mul?i (36%) l-au utilizat �n alte ??ri, o treime (33%) l-au folosit pentru a face schimb valutar, 30% l-au utilizat pentru plata cu cardul �n magazine fizice, iar 24% l-au folosit pentru transfer de bani ?i pl??i online cu cardul fizic, dar ?i pentru economisire prin serviciul Vaults.
��Am fost curio?i s? vedem c�t de deschi?i sunt rom�nii la nout??ile din zona de banking ?i c�?i dintre ace?tia utilizeaz? sau ar folosi servicii precum Revolut. Studiul nostru arat? c? Revolut reprezint? o alternativ? interesant?, �ns? �n acela?i timp exist? ?i o oarecare reticen?? �n a utiliza un astfel de serviciu. Cu toate acestea, este notabil faptul c? 64% dintre rom�nii din mediul urban ?i-ar dori mai multe b?nci digitalizate �n Rom�nia, iar 44% dintre ace?tia au declarat c? ar renun?a la serviciile unei b?nci tradi?ionale �n favoarea unei b?nci exclusiv digitale, ceea ce �nseamn? c? rom�nii sunt deschi?i la a �ncerca produse ?i servicii bancare noi�, afirm? Andrei C�nda, Managing Partner, iSense Solutions.
Cu toate c? jum?tate (52%) din popula?ia urban? au declarat c? ar folosi Revolut (dup? ce au fost expu?i la o descriere a serviciului), studiul iSense identific? ?i o serie de bariere pe care rom�nii le au �n leg?tur? cu aceast? aplica?ie. Atunci c�nd vine vorba despre pl??i ?i opera?iuni, cei mai mul?i au declarat c? sunt mai retincen?i �n a efectua tranzac?ii prin intermediul serviciului oferit de Revolut. Motivele sunt variate. 53% nu ar utiliza acest serviciu digital, deoarece sunt mul?umi?i de serviciile pe care le ofer? banca actual?. �n plus, aproape un sfert (24%) dintre participan?i au sus?inut c? nu au �ncredere �n suportul oferit exclusiv online, iar 14% au spus c? nu au suficient? �ncredere �n companie. Cu toate acestea, 68% dintre rom�nii din mediul urban au declarat c? ar avea mai mult? �ncredere �n b?ncile digitale dac? acestea s-ar afla sub umbrela unei b?nci tradi?ionale.
Pe de alta parte, rom�nii care au declarat c? ar folosi Revolut ar face-o datorit? posibilit??ii de a folosi cardul interna?ional (62%) ?i a comisioanelor mai mici dec�t cele bancare (61%). 48% dintre cei ce ar utiliza Revolut sunt atra?i de posibilitatea de a vedea un grafic lunar al cheltuielilor, ?i 20% dintre cei care ar utiliza Revolut ar face-o pentru posibilitatea de a tranzac?iona criptomonede.
Studiul a fost realizat online de c?tre compania iSense Solutions pe un e?antion de 990 de responden?i din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu v�rsta de peste 18 ani din mediul urban din Rom�nia. Grad de eroare = +/- 3.11%, la un nivel de �ncredere de 95%.
Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company folose?te cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din Rom�nia. Compania a fost fondat? de� Traian N?stase ?i Andrei C�nda, speciali?ti cu peste 14 ani de experien?? �n domeniul cercet?rii de pia?? ?i cu o expertiz? academic? solid?, fiind doctori �n Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informa?ii pute?i g?si pe www.isensesolutions.ro ?i www.researchromania.ro.
You must be logged in to post a comment.