Studiu: Una din două tranzacții de Internet Banking se face prin ING Bank

ING Bank România, una dintre băncile locale care a pus accentul puternic pe digitalizare în ultimul timp, are o cotă de piață de 51% pe Internet Banking, a declarat astăzi în cadrul unei conferințe de presă Daniel Llano Manibardo, Head of Retail ING Bank România.

Totodată, cota de piață pe care o deține banca la nivelul cardurilor de salarii este de 10,9%, ceea ce înseamnă că unul din zece salarii din companii sau instituții este încasat prin intermediul ING Bank.

Banca mai deține o cotă de piață de 27% pe Mobile Banking și tot de 27% pe e-commerce.

Când vine vorba de modalitățile prin care clienții ING BankRomânia interacționează cu banca, cea mai mare pondere este deținută de mediul digital.

Astfel, 57% din interacțiunile cu banca ale clienților ING sunt efectuate prin intermediul Smartphone, 38% prin desktop, 2% prin intermediul customer calls iar 3% prin sucursale, a mai spus directorul de retail al ING Bank România.

De altfel, la nivelul întregii piețe bancare se observă tendința de a migra spre zona digitală, potrivit unor date prezentate în cadrul conferinței. Astfel, în ultimii doi ani numărul total de ATM-uri a scăzut de la 11.500 la 11.200, iar numărul de sucursale de la 5.000 la 4.800.

De asemenea, banca deține o cotă de piață de 8,7% pe retail banking. ING promovează intens de câțiva ani creditele de nevoi personale, ajungând acum la o cotă de piață de 15%, la nivelul creditelor retail.
Până acum, banca a reușit să țină sub control riscul, rata restanțelor de peste 90 de zile fiind de 4%, față de 9%, media pieței.

Sursa: bankingnews.ro

Be Sociable, Share!
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *