Studiu: Ce îi influenţează pe români să cumpere online

Într-un studiu realizat de retailerul online CEL.ro, românii susţin că preţul şi promoţiile au cea mai mare pondere în decizia de cumpărare, atunci când fac shopping online. 

Astfel, cei mai mulţi, aproximativ 40%, sunt influenţaţi într-o mare masură de campaniile de lichidări de stoc sau cele care se încadrează în umbrela campaniilor de tip „Black Friday”. 30% dintre persoanele chestionate îşi îndreaptă atenţia către acest tip de campanie doar dacă produsele pe care intenţionează să le cumpere au o reducere mai mare de 35%, în timp ce restul persoanelor participante la studiu nu sunt influenţate de acest tip de oferte.

Chiar şi datele cu privire la metoda de promovare a unor produse s-au schimbat:

36% dintre respondenţi află despre campaniile de reduceri sau diferite promoţii de pe site, iar 31% de pe Facebook. 21% dintre respondenţi află de reduceri din newsletter-ul pe care îl primesc pe mail. Reclamele la TV nu mai sunt atât de relevante atunci când vine vorba de campaniile de discounturi, doar 4% dintre cumpărători ţinând cont de ele.

Clienţii îşi doresc să afle cât mai multe lucruri despre produsele pe care doresc să le cumpere, nemaifiind suficient doar să vadă produsul. Acest lucru este compensat de comentariile sau tutorialele pe care cumpărătorii le găsesc pe site şi în descrierea produselor. În cercetarea propusă de CEL.ro, aproximativ 50% dintre persoanele chestionate citesc comentarii sau păreri înainte de a achiziţiona ceva, în timp ce 40% se uită la un review sau la un unboxing.

CEL.ro preconizează că în 2017 conţinutul video va fi preferat de utilizatori, având creşteri considerabile de la zi la zi. Fiind una dintre cele mai rapide şi mai solicitatea forme de promovare, conţinutul video iese în evidenţă şi este una dintre tacticile pe care retailerul îşi bazează strategia de marketing. În plus, din studiu reiese faptul că persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 şi 30 de ani petrec jumătate din timpul de vizionare pe ecrane mobile sau portabile, în timp ce persoanele trecute de 35 de ani se orientează către ecranul televizorului.

Potrivit unui comunicat remis 9am, restul de 10% aleg alte metode prin care pot să vadă functionalitatea unui produs, cum ar fi ridicarea din showroom.

În ceea ce priveşte categoriile de produse pe care românii le cumpără cel mai des online, se menţin în top electronicele, adică laptopuri, telefoane, televizoare sau electrocasnice. Un procent de aproximativ 45% intenţionează să îşi achiziţioneze electronice. Parfumurile şi produsele de îngrijire personală se află pe locul 2 în preferinţele cumpărătorilor, cu o pondere de 30%. Categoria de produse pentru copii şi jucării a crescut considerabil în ultima perioadă, 25% dintre persoanele care au participat la studiu planuind să le cumpere în viitor.

Cu o gamă largă de produse, CEL.ro contribuie la consolidarea comerţului online românesc şi dispune de servicii integrate şi adaptate e-commerce-ului actual. CEL.ro a înregistrat în anul 2016 vânzări de 53 milioane EUR şi are peste 1.500.000 de comenzi procesate până în prezent.

Sursa: 9am.ro

Be Sociable, Share!
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *