Studiu: 38% dintre bănci susţin că este din ce în ce mai greu să ţină sub control frauda financiară

Peste o treime (38%) dintre bănci şi organizaţii nu sunt capabile să facă diferenţa între un atac şi activitatea normală a clienţilor, susţinând că este din ce în ce mai greu să ţină sub control frauda financiară, potrivit unui sondaj prezentat miercuri de Kaspersky Lab şi B2B International.

Studiul a arătat că 41% din companii au implementat o soluţie de securitate cibernetică in-house, iar 45% se bazează pe o soluţie de la banca lor, pentru a face faţă riscurilor. În acelaşi timp, 46% din companii au implementat fie doar parţial o soluţie împotriva fraudei financiare, fie nu au implementat nimic. Dintre organizaţiile financiare, doar 57% au o soluţie de securitate anti-fraudă specializată.

Rezultatele mai arată că aproximativ jumătate dintre companiile care îşi desfăşoară activitatea în domeniul plăţilor electronice folosesc soluţii care nu sunt specializate şi care, conform statisticilor, dau un procentaj mare de alarme fals pozitive.

Folosirea incorectă a unor sisteme de securitate poate duce şi la blocarea tranzacţiilor, avertizează realizatorii sondajului. În plus, trebuie remarcat că problemele de funcţionare a plăţilor pot determina pierderea clienţilor şi, implicit, a profitului, adaugă aceştia.

 

Creşterea plăţilor electronice, evoluţia tehnologică şi schimbarea priorităţilor au forţat companiile să crească eficienţa proceselor de business pe parcursul ultimilor ani.

„În multe cazuri, au reuşit acest lucru prin implementarea unor sisteme electronice care să interacţioneze cu furnizorii şi clienţii. Plăţile electronice de toate tipurile au devenit omniprezente astăzi şi este practic imposibil pentru companii să evite orice fel de plată electronică”, avertizează Kaspersky Lab şi B2B International.

Nivelul fraudelor online creşte direct proporţional cu numărul tranzacţiilor online, 50% din organizaţiile de servicii financiare intervievate fiind de părere că frauda financiară online este în creştere.

Sursa: Mediafax

Be Sociable, Share!
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *