CES 2017 – Bosch: Studiu privind preferintele pentru case inteligente

Aplicaţia Bosch pentru casa inteligentă vă permite să controlaţi şi să monitorizaţi iluminarea, încălzirea, detectoarele de fum şi mişcare de pe tabletă sau de pe telefonul inteligent.

La CES 2017, Bosch va prezenta funcţionalităţi extinse ale Sistemului Bosch pentru casa inteligentă prin adăugarea alarmei pentru fum şi a detectorului de mişcare, ca şi a Managerului de scenarii. Atunci când detectează fum, detectorul de fum activează o sirenă în dispozitiv şi trimite proprietarului casei un mesaj prin aplicaţie. O funcţie suplimentară inteligentă permite ca sirena să fie folosită pentru îndepărtarea oaspeţilor nepoftiţi. Managerul de scenarii face şi mai intuitivă gestionarea casei conectate şi acoperă sarcinile zilnice: de exemplu, verificând dacă încălzirea, aparatele electrice şi luminile sunt oprite atunci când plecaţi de acasă.

Britanicii şi americanii doresc să îşi controleze casa în timp ce sunt „pe drum” 

Recent, Bosch a desfăşurat un studiu privind casele inteligente, împreună cu Twitter, în Germania, Franţa, Marea Britanie, Austria, Spania şi SUA. Rezultatele arată că o casă conectată inteligent poate face în prezent mult mai multe lucruri decât a crezut a fi posibil majoritatea intervievaţilor.

Casa conectată are un loc în viaţa obişnuită pentru britanici şi americani. Cel puţin aceasta este situaţia dacă sunt întrebaţi în ce situaţii ar dori să îşi poată controla casa inteligentă atunci când călătoresc. 60 de procente dintre britanici şi americani au această dorinţă, atunci când călătoresc cu trenul sau maşina, de exemplu. În cazul spaniolilor, germanilor şi austriecilor, această cifră se reduce la jumătate, în timp ce în cazul francezilor este de cel puţin 45 de procente. Clasamentul pe ţări este aproape similar în cazul în care intervievaţii se grăbesc. De altfel, aceasta este situaţia în care majoritatea femeilor consideră că pot beneficia de avantajele unei case inteligente. Acest lucru este valabil şi pentru intervievaţii mai tineri (16 – 24 ani), care îşi doresc de asemenea o casă inteligentă, în special în timp ce stau pe canapea. Ideea de a putea avea acces la casa ta în timp ce eşti în vacanţă prezintă o anumită fascinaţie în funcţie de ţară, vârstă şi sex, care creşte odată cu vârsta, indiferent dacă are drept scop verificarea lucrurilor sau pornirea încălzirii înainte de întoarcerea acasă.

Economisirea energiei la nivel global este un argument important pentru vânzare

Casa inteligentă preia automat sarcinile de rutină, permite controlul chiar şi departe de casă şi astfel conferă un sentiment de siguranţă. Cu toate acestea, intervievaţii au fost şi mai convinşi de potenţialul pentru economisirea energiei atunci când încălzirea se opreşte automat în momentul în care ferestrele sunt deschise, de exemplu. În special spaniolii, francezii şi englezii au fost foarte interesaţi să economisească bani. Între 71 şi 75 de procente dintre intervievaţi au considerat economisirea energiei un argument convingător în studiu. Deşi acesta a fost, de asemenea, cel mai popular răspuns dat de germani, aceştia se situează pe ultimul loc în clasamentul pe ţări, cu 59 de procente. Acest lucru este relativ surprinzător, deoarece germanii sunt general recunoscuţi pentru responsabilitatea lor ecologică. Probabil că, mai degrabă aspectele financiare decât cele ecologice fac posibilităţile de economisire a energiei atât de interesante în ţări ca Spania, Franţa şi Anglia.

Vacanţe fără griji

Siguranţa şi securitatea deţin locul doi şi trei în clasamentul general ca argumente şi au fost numite de 59, respectiv 58 de procente dintre intervievaţi. O casă inteligentă care porneşte automat o alarmă atunci când un intrus intră în casă şi avertizează rezidenţii prin trimiterea unui mesaj urgent pe telefonul lor este o idee la fel de interesantă ca şi ideea de a putea verifica lucrurile în orice moment printr-o cameră video conectată. Securitatea joacă un rol deosebit de important pentru femei. Deşi în general sunt mai puţin convinse de toate celelalte argumente decât bărbaţii, în acest caz situaţia este exact contrară. Doar o treime din cei intervievaţi consideră deosebit de convenabil să îşi pregătească un capucino în timp ce încă stau întinşi în pat. Aici francezii dau tonul: 42 de procente apreciază foarte mult să îşi găsească gata cafeaua cu lapte atunci când intră în bucătărie.

Francezii au cea mai mare încredere în casa conectată

O casă inteligentă ne face viaţa de zi cu zi mai convenabilă, economiseşte energie şi bani şi protejează mai bine căminul. Și totuşi, mulţi utilizatori de Twitter nu ştiu încă ce poate să facă deja o casă conectată. De exemplu, în timp ce două treimi dintre intervievaţi ştiu că o casă inteligentă poate stinge automat luminile atunci când plecaţi de acasă, doar 22 de procente îşi pot imagina că un cuptor poate deja să sugereze reţetele perfecte. Conform unui clasament al ţărilor, merită menţionat faptul că utilizatorii din Franţa au cea mai mare încredere în ce poate face tehnologia caselor inteligente în comparaţie cu britanicii, americanii şi austriecii, de exemplu. Pe de altă parte, germanii şi spaniolii consideră că ceea ce este deja posibil în prezent este o viziune a viitorului.

Este deosebit de frapant că în special persoane cu vârste între 25 şi 34 ani se apropie cel mai mult de realitate cu aprecierile lor. Faptul că gradul de conştientizare al posibilităţilor scade odată cu vârsta nu este la fel de surprinzător ca faptul că mulţi nativi ai erei digitale nu cunosc ce funcţii sunt posibile în prezent. În special pentru cei cu vârste între 16 şi 24 ani, care nici măcar nu cunosc o lume fără internet, reţeaua la domiciliu este, în mod surprinzător, încă necunoscută. Motivul ar putea fi lipsa de relevanţă pe care subiectul casei o are pentru această grupă de vârstă. Totuşi, acest raţionament nu se aplică pentru femei, care au fost mai precaute în evaluările lor despre ceea ce poate face o casă inteligentă, faţă de bărbaţi.

În plus, doar 50 de procente dintre intervievaţi ştiu că sistemele pentru o casă inteligentă din prezent sunt interoperabile, ceea ce înseamnă că dispozitive diferite pot comunica între ele, chiar independent de producător.
Mulţi suspectează costuri ridicate, protecţia datelor este o prioritate

Atunci când au fost întrebaţi despre motivele pentru care nu şi-au conectat casa încă, mai mult de jumătate din intervievaţi au invocat costuri iniţiale mari, deşi acest factor devine mai puţin important cu vârsta. În special spaniolii (70 de procente) şi francezii (68 de procente) spun că tehnologia este prea scumpă pentru ei. Protecţia datelor, un subiect la care Bosch lucrează îndeaproape, reprezintă un motiv de îngrijorare major pentru o treime dintre intervievaţi. De fapt, toate soluţiile pentru casa inteligentă de la Bosch respectă cele mai înalte standarde de securitate. Fiecare utilizator poate decide pentru el însuşi dacă datele sale ar trebui să rămână în interiorul casei sau să fie încărcate în cloud pentru anumite servicii.

31 de procente dintre cei intervievaţi nu s-au gândit nici măcar o dată la o casă conectată înainte. Acest lucru este surprinzător, în special având în vedere numeroasele zone diferite în care o casă inteligentă poate fi folositoare locatarilor ei. Dar, cel puţin aproximativ unul din zece oameni din Germania şi Austria s-au lăsat convinşi deja, şi astfel, trăiesc deja într-o casă conectată sau cel puţin plănuiesc să facă acest lucru, mai mult decât în toate celelalte ţări participante la chestionar.

Internetul este sursa de informare numărul unu 

Doi din trei utilizatori Twitter intervievaţi au menţionat că vor vizita paginile web ale producătorilor şi distribuitorilor înainte de a achiziţiona aplicaţii pentru casa inteligentă. 42 de procente se bazează pe bloguri şi forumuri. Astfel, internetul este în mod evident cea mai importantă sursă de informare. Magazinele şi comercianţii de bricolaj se situează doar pe locul trei, cu 35 de procente. Comerţul staţionar are un rol secundar, în special în UK şi SUA. Doar jumătate din intervievaţi caută informaţii aici, spre deosebire de alte ţări. De asemenea, merită menţionat faptul că cei mai tineri dintre cei intervievaţi caută mai mult offline şi ar merge la un magazin.

Be Sociable, Share!
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *