Doar 32% dintre români folosesc internetul în fiecare zi

Numai 32% dintre români folosesc internetul aproape în fiecare zi (în medie) iar dintre aceștia 75% accesează paginile de socializare și 72% comunică on-line prin mesaje text, potrivit rezultatelor studiului ‘Internetul în viața de zi cu zi’, comandat de Google și realizat în cinci țări: România, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria și Polonia.

Numărul românilor care folosesc aproape zilnic internetul este cel mai redus dintre toate cele cinci țări.

Potrivit studiului citat, dintre românii conectați la internet 67% folosesc smartphone-uri sau telefoane mobile pentru a se conecta, iar 32% folosesc tabletele, procente mai mari decât în celelalte cinci țări.

De asemenea, 60% dintre respondenți sunt deschiși la noutăți tehnologice precum căutarea vocală, cel mai mare procent dintre toate cele cinci țări.

Pe de altă parte, potrivit studiului, femeile socializează mai mult pe internet decât bărbații iar dacă ar ajunge pe o insulă pustie, jumătate dintre femei ar alege să ia cu ele un calculator sau un smartphone conectat la internet. În cazul bărbaților, prima opțiune este un cuțit (36%), însă la o distanță foarte mică de dispozitivul conectat on-line (34%).

Laptop-urile și calculatoarele personale sunt cel mai des folosite pentru căutări on-line, în timp ce smartphone-urile și tabletele se folosesc pentru accesarea rețelelor de socializare.

Potrivit studiului, o treime dintre românii aflați în mediul on-line intră pe internet de îndată ce se trezesc.

În schimb, numai 35% dintre cei care intră on-line fac operațiuni bancare astfel (pe ultimul loc între cele cinci țări) și sunt penultimii în ceea ce privește cumpărăturile on-line (60%).

Pe de altă parte, românii sunt cei mai împătimiți autori de bloguri dintre toate țările participante în studiu: 12% dețin bloguri, în timp ce în celelalte țări procentul abia ajunge la 7%.

După căutarea pe internet, mediile de socializare sunt principalul motiv al accesării internetului de către românii conectați: 75% dintre ei intră frecvent pe rețelele de socializare iar Facebook este lider incontestabil în condițiile în care 97% dintre românii care folosesc mediile de socializare au un cont de Facebook. Google+ este a doua rețea ca popularitate în România, cu un procent de 44% din utilizatorii de rețele de socializare. Verificarea paginii de Facebook, Google+, Twitter sau Instagram este cea mai răspândită activitate pe smartphone și pe tabletă în cazul românilor — 58% utilizatori pe smartphone și 45% pe tabletă.

Peste trei sferturi dintre românii conectați urmăresc videoclipuri on-line sau le descarcă de pe internet. Mai mult, televizorul nu este cel mai important mijloc de divertisment video pentru aproape jumătate dintre aceștia, 46% petrecând mai mult timp urmărind videoclipuri în mediul on-line (sau obținute on-line) decât programe TV. În ceea ce privește divertismentul video, YouTube este principala sursă, mai bine de două treimi (68%) din utilizatorii de internet urmărind videoclipuri pe YouTube.

Alarma, ceasul și camera sunt cele mai populare aplicații smartphone și aproximativ 80% dintre români le folosesc. Dacă este conectat la internet, funcțiile informative (41%) și de divertisment (34%) ale smartphone-ului sunt considerate mai utile decât cele ale unui telefon obișnuit. În ceea ce privește divertismentul pe smartphone, utilizatorii români apreciază cel mai mult jocurile (68%), muzica (57%) și fotografia (47%).

Românii conectați la internet își petrec majoritatea timpului liber on-line. Navigarea pe internet în căutare de știri și întâmplări interesante este principala activitate în timpul liber a românilor conectați (58%). De asemenea, rețelele de socializare și folosirea instrumentelor de comunicare on-line sunt printre activitățile preferate de petrecere a timpului liber (41%), imediat după programele TV (49%).

‘Atracția online-ului este atât de mare încât primul obiect ales să îl ia pe o insula pustie este, în medie, un dispozitiv conectat la internet (41%), mai important decât un prieten (37%) sau un cuțit (26%). Majoritatea își încep ziua on-line: utilizatorii împătimiți intră pe internet de îndată ce se trezesc (32%), un sfert dintre ei în timpul rutinei de dimineață și 5% în drum spre școală’, se arată în documentul citat.

Femeile și bărbații au obiceiuri diferite privind folosirea internetului în viața de zi cu zi — femeile folosesc internetul mai des decât bărbații pentru a comunica, iar bărbații descarcă aplicații și urmăresc programe TV on-line ceva mai des decât femeile. Atunci când își petrec timpul liber on-line, bărbații citesc mai multe știri și informații decât femeile (63% față de 53%), în timp ce femeile preferă să socializeze și comunică on-line mai mult decât bărbații (47% față de 36%).

Întâlnirile on-line nu reprezintă o idee bună pentru români, deoarece 58% consideră că internetul nu este un loc potrivit pentru a începe o relație, deși cred că este locul potrivit pentru a-ți face prieteni. Numai unul din cinci români prezenți în spațiul on-line au încredere în internet în privința relațiilor romantice, bărbații fiind mai dispuși să stabilească întâlniri on-line decât femeile (26% față de 18%).

Studiul a fost realizat de IIBR cu ajutorul metodei CAWI (studiu on-line) în cadrul proiectului ‘Internetul în viața de zi cu zi’ care a inclus cinci țări: Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria și România. În fiecare țară, studiul a cuprins 1.000 de respondenți în vâRstă de cel puțin 15 ani, care folosesc internetul în mod regulat (cel puțin o dată pe săptămână).

Google este un lider global în tehnologie, care are ca obiectiv îmbunătățirea modului în care oamenii accesează și utilizează informația. Inovațiile aduse în căutarea online și publicitate au făcut din Google un domeniu de referință pe Internet și una dintre cele mai cunoscute mărci din lume.

Sursa: infomm.ro

Be Sociable, Share!
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *